UNICEF Polska rozpoczyna akcję, której celem jest wspólne wypracowanie założeń współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi. W ramach kampanii odbędą się warsztaty dla firm, a także powstanie cykl podcastów. Efektem projektu będzie ogólnodostępny toolkit dla biznesu.
UNICEF, który na co dzień realizuje swoją misję dzięki wsparciu darczyńców, w tym przedstawicieli biznesu, chce odwrócić tradycyjną narrację w komunikacji z firmami.
Tym razem przedstawiciele organizacji stawiają pytanie: co my możemy zrobić dla Was?
Kampania UNICEF Polska skierowana do biznesu jest odpowiedzią organizacji na stereotypowe spojrzenie na współpracę z przedsiębiorcami. UNICEF Polska chce odwrócić funkcjonującą dotychczas narrację, według której organizacja humanitarna jest jedynie odbiorcą wsparcia ze strony biznesu. UNICEF od przeszło 70 lat finansuje i zapewnia pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom, m.in. dzięki środkom przekazanym przez firmy i korporacje na całym świecie. Swoim bogatym doświadczeniem chce podzielić się ze środowiskiem biznesu w Polsce.
„Czy biznes i organizacja charytatywna mają szansę być partnerami, czy raczej każdy „gra do własnej bramki”? Czy potrafimy znaleźć wspólne cele i wartości? Odłożyć na bok własne korzyści i działać razem dla innych? Chcemy pokazać, że jest to jak najbardziej możliwe!” – mówi Renata Bem, Z-ca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.
Droga do partnerstwa
Do udziału w projekcie zaproszonych zostało blisko 10 firm, zarówno tych posiadających strategie i doświadczenie w dziedzinie działań na rzecz społeczeństwa, jak i mniejszych, które dopiero planują zaangażować się w obszar CSR, w tym we współpracę z sektorem NGO. Warsztaty przeprowadzą znani trenerzy biznesu – dr Joanna Heidtman i Piotr Piasecki, którzy będą też merytorycznie nadzorować powstawanie toolkita – poradnika zawierającego założenia współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi.
„Warsztaty oparte na technikach kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów pozwolą obu stronom lepiej poznać wzajemne potrzeby, a także wartość wynikającą ze współpracy biznesu i organizacji, jaką jest UNICEF. Efektem tej kreatywnej burzy mózgów będzie natomiast poradnik, zawierający nowe standardy współpracy pomiędzy światem biznesu i organizacjami humanitarnymi” – wyjaśnia psycholog dr Joanna Heidtman.