Ponad 30 tys. ormiańskich dzieci, w tym ponad 21 tys. w wieku szkolnym, znalazło się wśród ponad 100 tys. uciekających przed zagrożeniami wynikającymi z eskalacji działań wojennych w ich społecznościach miesiąc temu. Jedna trzecia z nich nie ma dostępu do edukacji, co wraz z utrzymującym się poczuciem zagrożenia i niepewności przyczynia się dramatycznego pogorszenia stanu ich zdrowia psychicznego.
![© UNICEF_UNI444770_Martirosyan](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/43479/assets/597514/large-3541c0b1de79c4c119947e1209130346.jpg)
© UNICEF_UNI444770_Martirosyan
Szkoły to coś więcej niż miejsca nauki. Jest to szczególnie prawdziwe w czasach przesiedleń i niepewności. Dostęp do edukacji zapewnia dzieciom uchodźców strukturę i wsparcie potrzebne do przezwyciężenia ich doświadczeń. Szkoły zapewniają również dzieciom usługi w zakresie żywienia i kondycji psychicznej, socjalizacji i wiele więcej, aby wspierać ich zdrowie i dobrostan psychiczny. Należy zainwestować w zwiększenie dostępu do edukacji dla tych dzieci uchodźców, które nie uczęszczają do szkoły, oraz w zapewnienie, że szkoły są integracyjne dla wszystkich najmłodszych
Christine Weigand, przedstawicielka UNICEF Armenia
![© UNICEF_UNI448181_Martirosyan](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/43479/assets/597515/large-664bdae36e6e400b711011e3f48ec3d3.jpg)
© UNICEF_UNI448181_Martirosyan