Najnowszy raport UNICEF nt. wykluczenia cyfrowego pokazuje, że w wielu krajach rozwijających się dziewczynki i młode kobiety mają poważnie utrudniony dostęp do narzędzi komunikacji internetowej i technologii cyfrowych. 9 na 10 z nich pozostaje offline, podczas gdy ich rówieśnicy dwukrotnie częściej mogą korzystać z sieci. Co więcej, w większości badanych państw rodziny są bardziej skłonne do udostępniania telefonów komórkowych z dostępem do Internetu chłopcom niż dziewczynkom.
![© UNICEFUN0610414Le Vu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/43479/assets/540633/large-5ef667df234f69730d8784c0944df0dd.jpg)
© UNICEFUN0610414Le Vu
W wielu krajach zauważamy poważne ograniczenia w dostępie dziewczynek i młodych kobiet do zawodów wymagających wiedzy z zakresu technologii, inżynierii czy matematyki. Działania zmierzające do likwidacji luki w cyfrowych umiejętnościach między dziewczynkami i chłopcami oznaczają zatem więcej niż tylko wyrównanie poziomu dostępu do Internetu i najnowszych technologii komunikacyjnych. To przede wszystkim kwestia umożliwienia im korzystania ze zdobyczy nauki i pokazania, że mają pełne prawo zajmować się tymi zagadnieniami. Należy je aktywnie wspierać w dążeniu do tych celów
mówi Renata Bem, Dyrektor Generalna UNICEF Polska
![© UNICEFUN0551725Dejongh](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/43479/assets/540634/large-8fbdf8d97b96a1d75a59cd4dda2e922f.jpg)
© UNICEFUN0551725Dejongh
![© UNICEFUN0644588](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/43479/assets/540636/large-9eb17050347635ad09e95805e33690f6.jpg)
© UNICEFUN0644588