W jaki sposób prowadzić partnerskie działania na rzecz zrównoważonego rozwoju? Jak połączyć cele biznesu i doświadczenie organizacji humanitarnej o globalnym zasięgu? Podczas największego wydarzenia biznesowego w Europie Centralnej – XV edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, UNICEF Polska odpowie na te pytania. Będzie to również okazja do zaprezentowania wyników badania przeprowadzonego w kwietniu, które potwierdza, że większość działań z obszaru ESG leży także w rękach przedstawicieli marketingu. Ponad 75 proc. z nich wskazuje, że w tym roku kluczowym tematem, który wymaga szczególnej uwagi są skutki kryzysu klimatycznego. Natomiast blisko 60 proc. potwierdza, że działania muszą zostać podjęte także w kwestii dalszego wspierania rodzin ukraińskich oraz wzmacniania pozycji dziewcząt w społeczeństwie.
Podczas wydarzenia poświęconego ważnym tematom gospodarczym i społecznym, nie może zabraknąć tematów związanych z pomaganiem i trzecim sektorem. Świat biznesu pomagał, pomaga i będzie pomagać. To, że firmy chcą to robić jest pewne. Jednak w obliczu tak wielu wyzwań, warto dyskutować o najskuteczniejszych sposobach pomocy. Jest tak wiele obszarów do zagospodarowania. To nie tylko kwestie klimatyczne, ale także tocząca się wojna na Ukrainie czy stale rosnący problem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Europejski Kongres Gospodarczy jest doskonałą przestrzenią do dyskusji na tematy ważne i wymagające wypracowania długofalowych rozwiązań
powiedziała Renata Bem, Dyrektor Generalna UNICEF Polska
Badanie wśród marketerów
Przestrzeń do zapoczątkowania dyskusji
Akcja UNICEF dla biznesu:
Kampania „NGO dla biznesu” przygotowana przez UNICEF Polska jest unikalną inicjatywą w skali Polski i świata. Organizacja chce dzięki niej przedefiniować standardy współpracy sektora NGO i biznesu, podkreślając, że beneficjentami są obie strony takich działań. Pierwsza odsłona, zorganizowana w 2022 r. opierała się na warsztatach UNICEF Polska z przedstawicielami zaangażowanych społecznie firm, takich jak: Credit Agricole Bank Polska, Digital Care Group, FEYENALLY, Glovo, Grupy LUX MED, Kaufland Polska, Kubota, Legimi, PAGEN, PayU oraz x-kom. Ich celem było zdiagnozowanie istniejących i potencjalnych obszarów współpracy biznesu i organizacji charytatywnych oraz korzyści, jakie mogą z niej wynikać dla obu stron. Szczegółowe wnioski i wytyczne do współpracy pomiędzy firmami i organizacjami społecznymi zostały zebrane w postaci przewodnika „NGO i Biznes – Partnerstwo czy jednostronna korzyść?”. Jednym z elementów zeszłorocznej kampanii UNICEF dla Biznesu był także cykl podcastów, których gospodarzem był Jarosław Kuźniar. W tym roku UNICEF Polska zaprosił do dyskusji marketerów z największych polskich firm, jednocześnie, przeprowadzając wśród nich badanie o ich potrzebach związanych ze współpracą z sektorem NGO.